
foto: watertorens.nl
Met trots delen we dat de NYMA Watertoren in Nijmegen is bekroond met de Watertorenprijs 2025. De voormalige industriële watertoren kreeg een nieuw leven als café, restaurant en ontmoetingsplek binnen de creatieve makersplaats NYMA.
Samen met initiatiefnemers Bas de Vries, Bauke Smit en Wimke van den Heuvel werkten wij aan een plek waar ontmoeten, creëren en beleven samenkomen. De toren vormt inmiddels het iconische hart van het terrein: van het publieke café op de begane grond tot de panoramabar bovenin en de ruimtes voor bijeenkomsten en cursussen daartussenin.
Op 7 mei 2026 werd de toren niet alleen onderscheiden met de Watertorenprijs, maar ook officieel geopend door de burgemeester van Nijmegen — een bijzonder moment voor iedereen die aan dit project heeft bijgedragen.
Extra bijzonder is dat dit – na 30 jaar drinkwatertorens – de eerste industriële watertoren is die deze prijs ontvangt. Een prachtige erkenning voor herbestemming, samenwerking en de kracht van industrieel erfgoed.
Meer informatie: https://www.watertorens.nl/nieuws

foto: watertorens.nl
